Robert and Sheepy (The Pen)

AKA as HipHopapotamus, half of the Humourbeasts, Action Fighter, Dr Chevalier and Jarrod in Eagle vs Shark! Nuff said. You can write the rest!
User avatar
MinorMajorStalker
Half a shapely halibut
Posts: 103
Joined: Thu Nov 04, 2010 3:45 am

Re: Robert and Sheepy (The Pen)

Postby MinorMajorStalker » Fri Feb 25, 2011 5:07 am

:rolls: I would say mine are like 75% the actual robert and sheepy sizes... and yeah, the real ones were bigger than I expected, which is smart, cuz its always harder to animate(or... claymate) tiny objects [i went through kinda a super claymation phase :P ]
Welcome to my patio of death.

User avatar
Venus
She did indeed have the time of her life
Posts: 6133
Joined: Sat Mar 14, 2009 10:07 pm

Re: Robert and Sheepy (The Pen)

Postby Venus » Wed Mar 02, 2011 2:01 am



:lol:
For the latest Bret & Jemaine related news updates:
'Like' What The Folk! on Facebook
&
Follow What The Folk! on Twitter

User avatar
nonchalant obsession
WTF!'s Biggest Blasphemer. Apparently.
Posts: 7232
Joined: Sat May 09, 2009 4:43 am

Re: Robert and Sheepy (The Pen)

Postby nonchalant obsession » Wed Mar 02, 2011 2:32 am

:purple: Adorable! :clap: Love the lips!


Ooooo I also really like ThePenNZ's newly decorated YouTube Channel. 8) (though you best mind the bullshit if you go tramping about in that field)
Image..Image..Image

User avatar
nonchalant obsession
WTF!'s Biggest Blasphemer. Apparently.
Posts: 7232
Joined: Sat May 09, 2009 4:43 am

Re: Robert and Sheepy (The Pen)

Postby nonchalant obsession » Wed Mar 02, 2011 9:35 pm

Robert and Sheepy Facebook page wrote:This weeks episode is just a little one and kind of describes how NZ is feeling this week.


:|

I love the new snippet. It only looks partial, perhaps...but I enjoyed seeing Robert as the one in the embarassing situation for once... :D I mean why does he still have the "costume" on?!?!? He probably doesn't want to disappoint the farmers kids. LOL!!!

Maybe it's a stretch, but I kind of feel like I saw a bit of Jemaine there, in that both he and Robert are at times painfully polite regardless of the ridiculousness of the situation. lol. Reminds me of Jemaine lifting up giant male fans just because a fan asked him to. Or maybe Robert is a cross dresser and as usual, I'm over thinking this. :rolleyes: :lol:
Image..Image..Image

User avatar
mockingbird
Thinks it's hot the way he looks left a lot
Posts: 5344
Joined: Fri Dec 12, 2008 4:35 am

Re: Robert and Sheepy (The Pen)

Postby mockingbird » Wed Mar 02, 2011 10:43 pm

:roll2: HUH??? New Zealand feels like an embarrassed sheep wearing a wig and lipstick? I've never been in an earthquake but I didn't imagine that's how I would feel afterward. Is that one of the stages of grief? The "I feel like a sheep that has been cross-dressed against its will" stage? :lol: I'm not familiar with that one. :hrm:

OK sorry, I'm being deliberately obtuse, I'm sure they mean the not wanting to talk about it part. I feel bad for even laughing about it. (But I'm still laughing a little bit, very quietly.)

User avatar
SheWolf
Boom King!
Posts: 7224
Joined: Thu Jan 31, 2008 6:24 pm

Re: Robert and Sheepy (The Pen)

Postby SheWolf » Wed Mar 02, 2011 11:08 pm

Count me clueless as well.
90% evil
ImageImage

User avatar
nonchalant obsession
WTF!'s Biggest Blasphemer. Apparently.
Posts: 7232
Joined: Sat May 09, 2009 4:43 am

Re: Robert and Sheepy (The Pen)

Postby nonchalant obsession » Wed Mar 02, 2011 11:35 pm

:lol: You guys.

Maybe he's talking about how it's a bit awkward to feel so exposed and the center of all kinds of attention at a such a time through no fault of your own. (ever been in a car accident?) And while there are so many people that are truly there to help, there is also always the spectacle and the people staring and taking pictures at any catastrophe. Even the newspeople who are just trying to do their job and get information out, are still treading on sensitive ground. That's sort of my take on it. :dunno:
Image..Image..Image

User avatar
SheWolf
Boom King!
Posts: 7224
Joined: Thu Jan 31, 2008 6:24 pm

Re: Robert and Sheepy (The Pen)

Postby SheWolf » Thu Mar 03, 2011 12:07 am

You're kidding right?
90% evil
ImageImage

User avatar
nonchalant obsession
WTF!'s Biggest Blasphemer. Apparently.
Posts: 7232
Joined: Sat May 09, 2009 4:43 am

Re: Robert and Sheepy (The Pen)

Postby nonchalant obsession » Thu Mar 03, 2011 1:10 am

Bite me. :P I really am that ridiculously sappy. :eyelashes:

Seriously, I laugh harder everytime I watch it. :roll2: Sheepy is just so tender and sympathetic!

So SW, you don't think the clip is funny at all?
Image..Image..Image

User avatar
mockingbird
Thinks it's hot the way he looks left a lot
Posts: 5344
Joined: Fri Dec 12, 2008 4:35 am

Re: Robert and Sheepy (The Pen)

Postby mockingbird » Thu Mar 03, 2011 5:38 am

SheWolf wrote:You're kidding right?

nonchalant obsession wrote:Bite me. :P

:roll2: Both valid points. ;) I do get what you're saying though nonch. Wow, who knew a mere 15 seconds of a sheep in a wig could convey so much meaning. :lol:

User avatar
nonchalant obsession
WTF!'s Biggest Blasphemer. Apparently.
Posts: 7232
Joined: Sat May 09, 2009 4:43 am

Re: Robert and Sheepy (The Pen)

Postby nonchalant obsession » Thu Mar 03, 2011 2:25 pm

Maybe length doesn't necessarily matter...it's what you do with it? :whistle: :wink:


With a bit of effort, I just might be able to concoct a frothy dissertation on life from each and every 'The Pen' episode. :P Thesis statements at the very least. :lol:
Image..Image..Image

User avatar
mohumbhai mania
Can Attack!
Posts: 3266
Joined: Fri Feb 27, 2009 2:24 pm

Re: Robert and Sheepy (The Pen)

Postby mohumbhai mania » Thu Mar 03, 2011 3:57 pm

Nonch, I like how your mind works. :D

And I get what they're saying. They're kind of, erm, sheep-ish about being the centre of attetion.

And don't forget! Send me and Venus your Pen questions, or post them in the questions thread for Guy and Tim Capper in the Jemaine section. Maybe you can ask them what they mean by "how NZ is feeling". :D
Too much time on too many hands - too many ladies, not enough mans

Image

I am bike-cheese!

User avatar
mockingbird
Thinks it's hot the way he looks left a lot
Posts: 5344
Joined: Fri Dec 12, 2008 4:35 am

Re: Robert and Sheepy (The Pen)

Postby mockingbird » Thu Mar 03, 2011 5:46 pm

nonchalant obsession wrote:Maybe length doesn't necessarily matter...it's what you do with it? :whistle: :wink:

Imagine what they could have done with a longer Pen... episode. :eyelashes: :lol:

mohumbhai mania wrote:And I get what they're saying. They're kind of, erm, sheep-ish about being the centre of attention.

*groan* We could also ask them how they feel about ovine puns. ;)

User avatar
SheWolf
Boom King!
Posts: 7224
Joined: Thu Jan 31, 2008 6:24 pm

Re: Robert and Sheepy (The Pen)

Postby SheWolf » Thu Mar 03, 2011 8:08 pm

nonchalant obsession wrote:Bite me. :P I really am that ridiculously sappy.
I didn't find it sappy, I found it nuts. :P
nonchalant obsession wrote:SW, you don't think the clip is funny at all?
The corn has ears. I plead the 5th.
90% evil
ImageImage

User avatar
Venus
She did indeed have the time of her life
Posts: 6133
Joined: Sat Mar 14, 2009 10:07 pm

Re: Robert and Sheepy (The Pen)

Postby Venus » Wed Mar 09, 2011 1:56 am

New ep of The Pen :D :lol:


And just a reminder to send in your questions by this Sunday for our upcoming Q&A with Tim Capper (producer/technical director of The Pen) and Guy Capper (voice of Sheepy/writer/director/animator of The Pen)! Details can be found here.
For the latest Bret & Jemaine related news updates:
'Like' What The Folk! on Facebook
&
Follow What The Folk! on Twitter


Return to “Jemaine Clement”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron